Hoe zoekmachine adverteren inzetten?

Zoekmachine is de snelste manier om bezoekers naar je website te genereren. Door de inzet van zoekmachine adverteren kom je snel in de bovenste resultaten van een zoekmachine terecht. Er is echter wel knowhow nodig en een goede strategie is van belang. Hoe zet je zoekmachine adverteren nou precies in? Hieronder zijn enkele aandachtspunten bij het opzetten van zoekmachine adverteren beschreven.

Zoekwoordenonderzoek

Om te adverteren in een zoekmachine zijn zoekwoorden nodig waarop je wilt gaan adverteren. De basis van zoekmachine adverteren is een zoekwoordenonderzoek. Het is van belang dat je het aanbod op jouw website omzet tot zoektermen. De zoekwoordenplanner van Google Ads kan je helpen bij het uitvoeren van zoekwoordenonderzoek. Deze laat onder andere maandelijkse zoekvolumes, gemiddelde kosten er klik en suggesties zien.

Pakkende advertenties

Wanneer je in kaart hebt gebracht op welke zoekwoorden je wilt gaan adverteren binnen de zoekmachine is het tijd om pakkende advertentieteksten te gaan schrijven. De advertenties moeten zoekers overtuigen om jouw website te bezoeken. Bij zoekmachine adverteren is het erg belangrijk dat de advertentietekst aansluit op de zoektermen, de tekst op jouw landingspagina en het aanbod van jouw website. Dit verbetert de prestaties van jouw advertenties.

Het beschikbare budget

Om zoekmachine advertenties succesvol in te zetten is budget benodigd. Maar hoe weet je nou hoe veel budget je in moet zetten? De zoekwoordplanner binnen Google Ads is een handige tool waarmee je de gemiddelde kosten per klik van een zoekwoord kan bekijken. Zo weet je ongeveer hoeveel budget je per klik in kunt stellen.

Meten is weten

Binnen zoekmachine adverteren is meten weten. Er zijn allerlei gegevens en prestaties in te zien zoals de KPI’s van jouw campagnes, zoektermen waarop jouw advertenties worden weergegeven en de ROI van jouw campagne. Het is belangrijk de prestaties en resultaten van jouw campagnes goed in de gaten te houden. Aan de hand van deze gegevens kunnen verbeterpunten aan het licht komen. De campagne kan op basis van de gegevens geoptimaliseerd worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *